vineri, 28 septembrie 2007

Fragment expo STAMP




Obiect -print digital pe suport transparent


Obiect- print digital pe suport transparent


Obiect -print digital pe folie transparenta


fragment expo STAMP


fragment expo STAMP


fragment expo STAMP


STAMP - concept

STAMP


Extaz /transpunere /identificare /căutare de sine /amprentă /transformare.

Conceptul STAMP migrează în jurul ideii de transfigurare între fizic şi virtual.
Cum s-a configurat evenimentul STAMP?

Am început proiectul realizând o serie de lucrări de pictură pe pânză cu determinări simbolice - emoţionale. Am explorat apoi, în fotografie, expresivitatea statuetelor kitsch, dame din «porţelan fin», adorate în vitrinele şi în mobilierul caselor - am surprins feminitate, dramă, indulgenţă, senzualitate. În final am combinat cele două zone şi am realizat la un mixaj de imagini care îşi dezvăluie expresivitatea ca printuri pe pânză.

Emoţiile transformate în obiecte şi în culori vibrează pe pânze asemenea unui puzzle aşteptând umplerea golurilor dintre ele şi împăcarea fiecăreia.
Picturile au copoziţii statice definite prin reprezentări de obiecte intens colorate, fiecare având determinare simbolică în sfera trăirilor umane.
Am integrat lucrărilor mele de pictură expresia extaziată, profundă a statuetelor feminine ce au rol decorativ în intimitatea locuinţelor. Eliminând componenta kitsch a acestui gen de obiect, am descoperit o diversitate de expresii sensibile, senzuale, profunde. Suprapunerea imaginilor este modalitatea prin care mesajul îşi lasă descoperite sensurile: căutare de sine, transformare, identificare. Printurile digitale integrează ideea amprentării personajelor de emoţie, experienţă, extaz în timp ce obiectele construite, suspendate apar asemenea unor entităţi încărcate de memorie afectivă, viu colorată, sau dimpotrivă lipsite de culoare, timbrate de expresii şi atitudini.
Zona interesantă de explorat a acestui proiect a devenit organizarea compoziţională a spaţiului de expunere. Aşezarea a devenit un joc de imagine cu elemente diferite, texturi diverse, volume specifice reunite toate sub acelaşi miraj al transparenţelor şi suprapunerilor de imagini. Nu întâmplător acest lucru semnifică o lume a unei feminităţi complexe, reflexive, introspective.
Picturile reunite pe un perete formează o compoziţie vibrată. Lucrările au asociate mici pete de culoare- pânze colorate de dimensiuni reduse - care au rolul de a potenţa forţa cromatică a universului creat şi de a oferi dinamică imaginii în ansamblu. Printurile digitale pe pânză necesită o aşezare aerisită pentru a putea valorifica cromatica puternică şi textura deosebită. Obiectele sub forma unor cilindri compuşi din două straturi de imagini au fost suspendate uşor deasupra nivelului privirii pentru a avea monumentalitate. Forma cilindrică coincide cu atmosfera imaginilor care compun obiectul: personajele reflectate pe printurile mate şi transparente se rotesc într-o poveste fără final, descifrabilă într-un scenografie bogată în semne şi fundaluri.
Cele trei modalităţi de expresie devin unitare şi coerente în măsura în care ochiul gustă culoarea efectul şi mesajul.

STAMP – la o primă traducere timbru, ştampilă se identifică în contextul acţiunii mele ca amprentă în sfera trăirilor umane .

Simona Dobrescu

Expoziţia actuală intitulată "Stamp" aduce împreună cele două direcţii dezvoltate de artistă. Avem pe de-o parte elemente ale realităţii picturale decupate parcă din contextul iniţial, (cum ar fi o căpşună, un cactus, un cercel), supradimensionate, ce sunt parcă plantate pe o linie de orizont curb; locul de întâlnire a două ecrane de culoare. Iar pe de altă parte, avem pofta de realitate fotografică ce scoate la iveală depozitul de bibelouri. Combinaţia uşor dadaistă de obiecte şi elemente îşi găseşte completarea prin suprapunerea peste suprafaţa picturii a closeup-urilor fotografice al acestor statuete de gen decorativ-kitsch; "bibelouri pentru gusturi fine", cum le numeşte artista. Balerinele de porţelan reprezintă gustul şi nevoia pentru artă a categoriei iubitorului de frumos de apartament. Idealuri de frumuseţe fragilă, de admirat din interiorul unei vitrine, ce are rolul de a separa lumea reală de grija pentru frumos. Fina ironie de a introduce aceste balerine graţioase în vizualul pictural trezeşte sentimentele de atracţie gregară ale "amatorului neprofesionist de frumos". Acesta ar fi scuzat dacă ar afirma că moda bibelourilor preţioase revine. Însă în discursul artistic contemporan balerinele de porţelan fac parte din marea familie a obiectelor "vintage" ce sunt recuperate şi resemnificate, păstrând aroma iniţială a uzurii lor.

Cosmin Năsui

STAMP - articol